Media

Topul firmelor 
Satu Mare 15.11. 2013
20 de ani de la infiintarea Camerei de Comert si Industrie Satu Mare

topfirme

Pentru prima data, Agenţia Naţională pentru Locuinţe participă la Târgul Imobiliar Naţional tIMOn în perioada 24 – 27 octombrie 2013
anl03
Dumitru Nancu, directorul general al Agenției Naționale pentru Locuințe a participat astăzi, 25.10.2013, la conferința de presă pentru deschiderea oficială a Târgului Imobiliar Naţional tIMOn organizat în pavilionul expoziţional din Piaţa Constituţiei, Bucureşti.
anl02
Agenția Națională pentru Locuințe este prezentă la Târgul Imobiliar Naţional tIMOn cu proiecte noi de locuințe în mai multe orașe ale țării.

”Piața imobiliară din România are nevoie de investiții care să acopere necesarul de locuințe existent prin promovarea unui număr cât mai mare de proiecte. Majorarea investiţiilor în construcţii de către ANL va avea efect multiplicator din punct de vedere economic prin crearea și menţinerea de locuri de muncă în tot sectorul construcţiilor, de la industria materialelor pentru construcţii până la servicii şi consum de utilităţi”, a declarat directorul general al ANL, Dumitru Nancu.
anl04
La ediția din acest an a tIMOn participă 93 de dezvoltatori imobiliari și 14 companii de consultanță imobiliară.

 

Miza vânzării locuinţelor ANL ocupate de chiriaşi
Ministerul Dezvoltării, prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe (ANL), intenţionează să vândă către chiriaşi circa 2.800 de apartamente până la sfârşitul anului, după ce preţul de vânzare a fost redus aproape de preţul de construcţie şi s-a stabilit un plafon separat pentru clienţii ANL în cadrul programului “Prima Casă”

MINI INTERVIU
Capital: Care este principalul motiv pentru care ritmul de vânzare nu a fost cel aşteptat?
Dumitru Nancu: Cred că sursa de finanţare a fost principala problemă. Cele mai multe apartamente se vor vinde în Bucureşti şi în oraşele mari, oricum 80% din locuinţele ANL sunt construite în reşedinţe de judeţ, unde nivelul veniturilor este mai ridicat. Dacă în patru ani nu s-au putut vinde decât 400 de locuinţe şi acum, în mai puţin de o lună, s-au vândut 175, cred că principala problemă a fost finanţarea. Oricum, în cazul locuinţelor ANL vorbim de o piaţă atipică, unde cererea, oferta şi preţul sunt fixe.

Capital: S-a discutat la un moment dat impunerea unei limite de cinci ani la închiriere, perioadă după care chiriaşul trebuie să elibereze sau să cumpere apartamentul în care locuieşte. S-au făcut paşi în acest sens?
D.N.: În 2014 vom lucra, împreună cu Ministerul Dezvoltării, la o nouă lege care să includă toate programele de locuinţe şi ar trebui introdus un prag de vârstă până la care se poate locui cu chirie, pentru a le da o şansă şi celor care sunt acum sub 35 de ani. Tocmai de aceea este importantă stimularea chiriaşilor în a deveni proprietari.

Capital: Credeţi că este posibil ca de anul viitor preţul de înlocuire să mai scadă?
D.N.: Ideal ar fi ca de la anul să mergem pe valoarea de piaţă a locuinţelor, nu pe preţul acesta fixat la 326 euro/mp.

Capital: Ce cartiere aveţi în lucru în programul de locuinţe prin credit ipotecar?
D.N.: În cazul programului prin credit ipotecar, ANL demarează un nou proiect când are strânse 70% din cereri. În această perioadă, agenţia a lansat pentru contractare patru cartiere noi în Braşov (78 de apartamente), Alba Iulia (14 case), Ploieşti (21 de case) şi Timişoara (circa 500 de locuinţe). Mai există o cerere de la Primăria Mangalia pentru un cartier în staţiunea Venus, de circa 40 de vile. Sunt cereri şi de la Buşteni.

<articol apărut în Capital sursa:http://m.capital.ro/news/187453>

Ce înseamnă SRL-D

În contextul european al strategiilor şi abordărilor în care tineretul începe să fie privit ca fiind o resursă, şi nu o povară, existenţa unor programe de finanţare guvernamentale ce sprijină tinerii care doresc să devină întreprinzători este recunoscută ca o necesitate.În România, unul dintr-o sută de tineri decide să înceapă o afacere pe cont propriu, faţă de unul din patru tineri în Cehia, Polonia sau Ungaria. Foarte puţini tineri români demarează o afacere pe cont propriu.Dramatic de puţini. Cele mai frecvente cauze invocate sunt lipsa banilor şi birocraţia. Tinerii au nevoie de un ecosistem de afaceri cu care să se identifice şi în cadrul căruia să îşi poată dezvolta afacerile, iar România are nevoie de antreprenori tineri. În acest context, am creat, în anul 2011, Programul pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri, cu un buget alocat de 21.000.000 lei. Obiectivul programului îl constituie stimularea înfiinţării de noi microîntreprinderi, creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor, în scopul implicării acestora în structuri economice. În cadrul programului se definesc termenii de întreprinzător tânăr, debutant în afaceri, microîntreprindere aparţinând acestuia şi, respectiv s-a introdus conceptul de societate cu răspundere limitată-debutant (SRL – D). Practic, singura şansă ca tinerii români să înceapă să performeze la nivel de afaceri era ca Guvernul să acorde o serie de facilităţi speciale acestor microîntreprinderi. Prin programul derulat de Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM, antreprenorul debutant beneficiază de o serie de facilităţi, cele mai importante fiind următoarele: acordarea unei alocaţii financiare nerambursabile reprezentând cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalentul în lei, din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinanţare; garanţii acordate de FNGCIMM; pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate de AIPPIMM, în limita sumei de 80.000 euro sau echivalentul în lei; scutirea de la plata contribuţiilor de asigurări sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult patru salariaţi, angajaţi pe perioadă nedeterminată.La un an de la lansarea programului, putem vorbi despre un succes. În total, în perioada res­pectivă s-au înregistrat la Registrul Comerţului peste 5.200 de SRL-D-uri, majoritatea încă în funcţiune. Mai bine de jumătate dintre acestea au apelat la programele AIPPIMM şi, ca rezultat direct, au creat peste 5.000 de noi locuri de muncă. Deja, programul nostru reprezintă un model de succes la nivel european, fiind preluat, de anul acesta, de către Ungaria, de exemplu, şi poate fi un element important în procesul de catching-ul al României faţă de UE în ceea ce priveşte numărul de IMM-uri la mia de locuitori (24/1000 faţă de 42/1000).

Dumitru Nancu
vicepreşedinte AIPPIMM

<articol apărut în Capital sursa:http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/ce-inseamna-srl-d-167888.html>